Silvia Hudáčková

Môžu byť aj dlhé statusy na Facebooku úspešné? Dáta hovoria, že áno

Autor: Silvia Hudáčková
Publikované január 31, 2019


Odporúčaní k dosiahnutiu úspešného obsahu na Facebooku je veľmi veľa, no často sú plné mytológie, alebo sa preberajú z iných oblastí, napríklad z komerčného marketingu. S Jakubom Godom sme zistili, že podľa očakávaní dĺžka textu nie je dôležitá pre úspech osobných politických príspevkov. No keď chce politik na Facebooku povedať niečo zaujímavé, nemusí sa v statuse bezpodmienečne zmestiť do reklamného sloganu na jogurt, pretože medzi počtom slov a úspešnosti príspevku slovenských politikov na Facebooku je síce len slabá, ale predsa pozitívna súvislosť. Náš výsledok tiež ukazuje, že pre marketing politika na sociálnych sieťach nemusia platiť tie isté pravidlá ako pre komerčné produkty. Poučky z iných oblastí marketingu teda nie sú vždy voľne prenositeľné do politiky a je dobré ich opakovane testovať.

Jednou zo všeobecne prijímaných rád je, že čím kratší text na Facebooku je, tým lepšia je odozva používateľov Facebooku v podobe lajkov, komentárov či zdieľaní (Toto odporúčanie na základe vlastných dát dáva napríklad Buzzsumo, podľa ktorého je najlepšie mať príspevok do dĺžky  50 znakov). Dáva to celkom zmysel, že ľuďom sa nechce čítať dlhšie statusy, nikto by si nečítal 30 riadkový status o nových teniskách, ale s politikou to môže byť inak. Dlhodobo si myslím, že politika nie je to isté, čo komerčný produkt…

Celý blog si môžete prečítať tu.